Wat vertel jij aan je vrienden wat voor werk je doet?

Renate - Casemanager

Even voorstellen onze casemanager Renate vertelt graag  aan De Arbodienst wat zij allemaal doet in de rol van casemanager.

1. Wat vertel jij aan je vrienden wat je doet bij De Arbodienst?
Ik vertel aan vrienden dat ik het proces begeleid qua stappen die volgens de wet gevolgd moeten worden als een medewerker verzuimt. Dat betekent als een soort ‘spin in het web’ contact hebben met alle betrokken partijen zoals werkgever, medewerker, P&O Adviseur, bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, UWV en re-integratiebureau met het oog op advisering van de juiste stappen op het juiste moment en met elkaar naar een passende oplossing zoeken. Ieder mens, iedere situatie is weer verschillend en dat zorgt voor een stukje maatwerk waarbij ‘never a dull moment’ zeker opgaat.

2. Wat doe je als eerste als je aankomt op je werk?
Computer aanzetten, inloggen en intussen lekker kopje thee halen. En natuurlijk ook gelijk koffie en/of thee meenemen voor mijn kamergenoten. Vervolgens ga ik mijn mail checken en werkgevers bellen met betrekking tot verzuimende werknemers. Voorts buig ik mij over allerlei uiteenlopende vragen die gaandeweg de dag binnenkomen en moeten worden uitgezocht om tot een gedegen advies richting klant te komen. Twee dagen per week zit ik op locatie bij klanten. In feite kun je met een laptop en mobiele telefoon overal je werk doen.

3. Wat vind jij het fijnste aan je collega’s?
Dat we vol enthousiasme de passie voor ons vak casemanagement met elkaar delen en waar nodig elkaar helpen. Met elkaar het team naar een hoger niveau tillen. Naast het harde werken ook veel met elkaar lachen waardoor de sfeer binnen het team goed te noemen is. Je werk met plezier kunnen doen. Het mooie bij de Arbodienst is dat er veel aan opleiding wordt gedaan. Samen met de bedrijfsartsen is er bijvoorbeeld jaarlijks een multidisciplinair overleg waarin actuele thema’s de revue passeren. Maar ook de samenwerking staat centraal en dat betekent naast het werk ook sociale activiteiten.

4. Wat is het leukste aan je functie en wat is een uitdaging?
Het leukste vind ik de combinatie van aan de ene kant het persoonlijke contact met mensen en aan de andere kant de wet- en regelgeving rondom verzuim en privacy. Daarnaast het opbouwen en onderhouden van de relatie met je klanten. Het fijne aan de functie is dat je je werkzaamheden zelf kunt indelen en dat zorgt voor flexibiliteit. Uitdaging is om met veel dossiers tegelijk bezig te zijn, de juiste acties op tijd in te zetten en daarbij snel te kunnen schakelen zodat je zo goed mogelijk je klanten kunt bedienen.

Wil je meer weten over hoe het is om te werken als casemanager? En wil jij de nieuwe collega worden van Minet, Wendy, Renate en Wieke? Kijk snel verder via de link  Vacature Casemanager